Sommerhus 28.4 - 2.5. 2011

22. september 2013

Startside Feriehus i Provence Rejser-Ferier Ture i Danmark Fotoalbum Golf Biler Motorløb Diverse Solvarme Brændeovn Madopskrifter Links

04. maj 2011

Torsdag 28. april 2011

Så kom vi endelig til Ebeltoft igen.

Strandhøjen var klar til indflytning fra morgenstunden og vi tog første færge fra Odden kl. 8 og havde lavet en perfekt timing. Jeg trængte hårdt til at få studset parykken og havde fået en tid kl. 9 hos en lokal frisør og i mellemtiden købte Lisbeth ind, så ca. kl. 9.30 rullede vi op ad grusvejen til huset med den smukke udsigt over Ebeltoft Vig. Ejeren Ole var her og tog imod og gav os en rar og hjertelig modtagelse – svært hyggeligt.

Ole tilbød endog, at vi kunne blive søndagen med og rejse hjem mandag – én dag ekstra uden betaling – det takkede vi naturligvis for, og ville se om hjemrejseplaner kunne ændres.

Vi havde indrettet os indenfor ½ time og så er der dømt tid til afslapning og oplevelser

Endnu engang er vi heldige med ferievejret – vejrudsigten lover sol og fornuftige varmegrader for den tid vi opholder os her.

Fredag 29. april 2011

Her bestemte vi os for endnu engang at besøge Sletterhage fyr, som er den sydligste spids på Djursland. Klart vejr og blå himmel og med en god østenvind. Herfra kigger man over til Århus ”skyline” og ser fragtskibe og Mols-linjens færger passere tæt under land. Mod syd ligger Samsø og Tunø tydeligt – vejret var helt klart.

Efter dette af sted til Mols Røgeri, som var et gensyn værd. Indkøb:
En pæn, stor ål, 3 fiskefrikadeller, et stort stykke røget rogn og noget remoulade = 135 kr.
Alene prisen er et besøg værd.  Adressen er: Havehusvej 23, 8410 Rønde. Kom derud og smag på hele forretningen

Ind over grusvejene i Mols Bjerge, hvor vejene desværre løb  tør for grus alt for tidligt, da vi ikke havde fået et kort med. Det skal have prioritet til næste besøg på de kanter.

Hjem og smovse i røgvarer og nyde solen og udsigten fra terrassen.

Lørdag 30. april 2011

Vi havde inviteret til Brunch:
Svoger / svigerinde Peer og Gabi, samt søn Morten, hans Maria og deres små Kristoffer som skal have sin lillesøster medio juni. Det blev svært hyggelige timer hvor brunchen blev indtaget i dejligt solskin på terrassen ved køkkenet.

Siden blev det til en god gåtur langs stranden med stenkast og leg med hurtige eksponerings tider på kameraet -  for maksimal effekt.
Selv kongeskibet kom forbi!!!!!!!!!! :)

Kort billedserie om en sten og det store vandsprøjt

Se hele billedserien som en Photo Story - klik på linjen.

Efter strandturen ekstra hyggetimer i solen herhjemme og et par kopper kaffe, inden de hver især brød op.
Vi susede en hurtig tur til Ebeltoft for at fange lidt mad til den kommende aften.

I mellemtiden havde vi besluttet at nyde godt af Oles tilbud om at blive her hele søndagen med og udskyde tilbageturen til mandag på et tidspunkt. Ole er rigtigt generøs og ville vi blive her til tirsdag var det også Ok, men der er trods alt noget der hedder job, så en ekstra dag er toppen.

Aftenstemning fra terrassen

Søndag  01. maj 2011

Det er altid en positiv oplevelse at linde på gardinet tidligt morgen og atter opleve en lys himmel, som varsler om endnu en god dag med sol og lidt varme ovenpå en lang og kold vinter. Det er ligesom at sætte i 1. gear og så bare geare op.

Sådan var det igen i morges – vejrudsigten var lidt negativ, men blev heldigvis gjort lidt til skamme på disse Ebeltoft kanter. Øst Danmarks har efter sigende ikke haft helt samme positive oplevelser, hvad dette angår?

Turen i dag til Ebeltoft By var igen hyggelig sådan en søndag formiddag, hvor brostensgaderne igen trak os ind til små oplevelser. Byen var ikke så overfyldt og vi kom godt rundt her og der og sluttede nede ved Fregatten Jylland, som for os er synonym med Ebeltoft, trods det lille og historiske rådhus, som er meget attraktivt for turister..

Restaurant Nils har en god humor

Min lokale frisør, som gør det godt

Til aften skal vi lige have en hummersuppe med et koldt hævet og bagt baguette fra det lokale Føtex, og det afslutter et dejligt ophold her på Strandhøjen for denne gang og vi er sikre på at vende tilbage og opleve denne skønne plet endnu engang.

Efter maden er vi sikkert lidt aktive med at få pakket ned til afrejsen i morgen formiddag.
Her (kl. 17) skinner solen stadig og skydedøren er åben og folk sejler rundt i Ebeltoft Vig.

Det er en stor nydelse at slappe af her med de mange indtryk, vi oplever konstant

Sidste billede fra dette ophold

Mandag 02. maj 2011

Så blev det morgen og vi blev færdige til hjemturen, som gik ad motorvejene med 375 km under hjulene og var tilbage på matriklen omkring kl. 14.

Endnu engang en god oplevelse sammen og vi føler os sikre på at opleve denne plet ved Ebeltoft endnu engang.
Tak til udlejer for hans generøse væremåde. Det er rart at opleve.

Check udlejers sider her: Sommerferie.nu

Udlejers egen hjemmeside: Strandhøjen

*****************************************************************************************

Link til 4 dages tur til Paris inden juni 2011
Link til planlagt rejse til Tromsø - sommeren 2011

24. januar 2011

• Reservationen af Oles sommerhus er på plads - ankomst tidligt torsdag og afrejse søndag, så her bliver der næsten 4 hele dage i og omkring Ebeltoft. Her er en beskrivelse af vores ophold i efteråret 2009 - Klik her

• Næste tanke er at gense Oles sommerhus på Strandhøjen i Ebeltoft i det tidligere forår - en forlænget weekend fra torsdag morgen til søndag.